Mathieu Dargelas 30 janvier 2017

Découvrez la sélection des articles partagés au sein de notre pôle d’expertise CRM.

A lire et relire sans modération !

 

Article : Les canaux du parcours client passés au crible

Source : Journal du Net

Extrait : En France, un client peut ainsi utiliser deux canaux marketing différents en l’espace d’une semaine et visiter quatre fois le site internet de la marque avant de finaliser son acte d’achat.

Article Introducing the Buy/Own/Advocate Customer Experience Journey

Source : Gartner

Extrait : In the era of always-on, personalized information and trusted WOM (Word of Mouth) at scale, it is time to update our customer journey models to recognize how great customer experience drives WOM, and great WOM drives business outcomes.

Article : Les centres de contact face à la transformation numérique

Source : Relation Client Mag

Extrait : L’expérience client n’est pas que bénéfique pour les clients : elle contribuerait également à faire du centre de contacts un lieu de travail plus agréable. 76 % des sondés estiment que l’expérience client exerçait une influence positive sur le degré de mobilisation et d’implication des collaborateurs.

Article : 5 Tips for Creating an Accurate Customer Journey Map

Source : CXM

Extrait : According to customer experience expert Esteban Kolsky, 24 percent of companies have undertaken customer journey mapping, but only 2 percent of those companies reported success with the process. Additionally, when customers are shown a customer journey map, 72 percent say it doesn’t describe their needs or their relationship with the brand.